Cestujeme s mobilní aplikací RegioJet
Když už jsme se v minulosti tak detailně věnovali aplikaci Můj Vlak od Českých drah, bylo by určitě dobré zhodnotit také aplikace od dalších dopravců dálkových spojů. Dnes se tedy společně podíváme na RegioJet, se kterým my osobně cestujeme rádi a poměrně často.
Vyhledávání spojů
Vyhledávání spojů v aplikaci funguje opravdu dobře. Navíc umí RegioJet zkombinovat své vlastní možnosti dopravy (vlak a autobus), aby vám nabídl to nejlepší možné spojení. Osobně ale v těchto případech stejně sáhnu po aplikaci IDOS, která je univerzálnější a lépe mi nakombinuje případné spojení.
Nákup jízdenek
Poté, co si najdete požadovaný spoj, můžete si ihned zakoupit jízdné. RegioJet ve svých vlacích nabízí hned 4 typy jízdného (tříd):
- Business
- Relax
- Standard
- Low cost
My osobně využíváme nejčastěji třídu Relax, jelikož je vybavena kvalitními sedačkami a má velký prostor pro nohy.
Samotný nákup jízdného je velice rychlý. V prvním kroku nadefinujete počet osob, vyberete spoj a typ (třídu) a v posledním kroku vyberete svá místa. Poté máte 15 minut na online platbu, než budou místa uvolněna dalším zájemcům.
Kreditová jízdenka
RegioJet/Student Agency od počátku disponuje tzv. kreditovou jízdenkou. Kromě toho, že zde můžete mít uloženy prostředky na další jízdy, vám cestu rovněž automaticky zlevňuje. Nebude to zřejmě nijak výrazná sleva, ale i tak potěší a vy pak můžete to, co ušetříte na jízdném, utratit na palubě za různé dobroty.
Informace o odjezdu
Největším mínusem celé aplikace jsou informace o vašem vlaku.
Nejčastěji se stává, že je vagon, ve kterém máte sedět a kde jste si záměrně vybrali místa po směru jízdy, otočen, ale pak přijede a všechno je zase úplně jinak. V tomto ohledu již tedy vždy čekáme až do okamžiku příjezdu, abychom přesně zjistili, kde sedíme.
Druhým, pro mě velice zásadním nedostatkem, jsou aktuální informace o zpoždění. To se zde objeví často až po plánovaném odjezdu a pokud je zásadnějšího charakteru, nedá se na dané informace spolehnout. Naposledy nám aplikace přeskakovala ze zpoždění 10 minut na 120, 45, 105 a nakonec se ukotvila na výsledných 95 minutách. Je to velice matoucí a pokud přistupujete až později na trase, jsou pro vás takto nepřesné a stále se měnící informace opravdu k ničemu.
Se zpožděním pak souvisí také poslední funkce aplikace, a to “Aktuální pozice vlaku”. Asi byste očekávali, že vám aplikace sdělí, kde se zpožděný vlak aktuálně nachází. To byste se ale spletli. Aplikace očekává, že již dávno sedíte ve vlaku a pozice vlaku tak odpovídá vaší aktuální pozici. Zní to nelogicky, že?
Odbavení ve vlaku
RegioJet zvolil, za mne osobně, naprosto skvělý způsob odbavení cestujících. Nekontrolují se platné jízdenky, ale pouze obsazená místa. Pokud tedy jedete brzy ráno nebo pozdě večer a jste po dlouhé cestě unavení, můžete se pohodlně usadit a jít rovnou spát. Nikdo vás nebude budit.
Toto bych doporučil i Českým drahám ve vlaku typu Pendolino, ve kterém je místenka povinná. Nesnáším, když mě ve 4 hodiny ráno budí průvodčí, aby zkontroloval jízdenku.
Závěr
Aplikace RegioJetu není vyloženě špatná, ale stále je na čem zapracovat. Od svých počátků, kdy obsahovala pouze základní informace, udělala obrovský krok kupředu. Bohužel, v dnešní době to stále není dost a myslím si, že alespoň aktuální informace o daném spoji by zde měly být lépe zpracované. RegioJet tyto informace má, takže je stačí “jen” zobrazit. Kromě toho, když pošlete zákazníkovi Dotazník spokojenosti a ten ještě stále sedí ve vlaku (nedejbože zpožděném), riskujete, že hodnocení nebude zrovna pozitivní.
Osobně bych také uvítal, kdyby se do budoucna dalo přes aplikaci objednat a třeba i rovnou zaplatit občerstvení na palubě. To by byla opravdu bomba a věřím, že by to ulehčilo práci stevardům. Kdo ví, třeba se někdy dočkáme.
Image Gallery
https://valeas.cz/en/572-cestujeme-s-mobilni-aplikaci-regiojet/amp#sigProId6ce519e49a
Leave a comment
Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.