- Written by Václav
- Published in Testování IT
- Read 2437 times
- Image Gallery
ODISapka - jednoduché a chytré cestování s mobilem v ruce
Před nedávnem jsme pro cestování po Ostravě vyzkoušeli aplikaci Moje DPO. Ta se bohužel úplně nepovedla. Naštěstí však existuje alternativní aplikace, která umožňuje cestovat s mobilem v ruce bez omezení, a to rovnou po celém Moravskoslezském kraji.
ODIS
ODIS je integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje, který spojuje různé autobusové i vlakové dopravce a zjednodušuje tak cestování po celém kraji.
ODIS nabízí hned několik způsobů nákupu jízdného. Nejčastěji se používá nákup fyzické čipové karty s možností nabíjení. My bychom tuto kartu zřejmě nevyužili, jelikož cestujeme primárně vlakem s aplikací Můj vlak, takže jsme neváhali a vyzkoušeli jsme mobilní aplikaci ODISapka.
ODISapka
Výhodou ODISapky je rozhodně to, že v ní lze zakoupit jízdné v rámci MHD Ostrava, které umožňuje pouze platbu kartou (což nedoporučujeme - viz náš předchozí článek), SMS zprávou nebo přes mobilní aplikaci Moje DPO, která se ale bohužel moc nepovedla. Co však nefunguje v mobilní aplikaci Moje DPO, funguje naštěstí velice dobře v ODISapce.
ODISapka skvěle zvládá vyhledávání dopravních spojů ve vámi zadaném čase (Moje DPO naopak nabízí jen nejbližší čas) a celý proces nákupu je pak opravdu velice rychlý a intuitivní.
Toto se netýká jen spojení v rámci Ostravy, ale aplikaci jsme vyzkoušeli také na klasické meziměstské autobusové dopravě. Ve většině případů kontrola probíhala tak, že jsme QR kód ukázali řidičům a ti jej pouze vizuálně zkontrolovali (trochu jako v počátcích aplikace Můj vlak) a ověřili si cílovou stanici. Výjimkou byla MHD v Opavě.
Reklamace jízdného
MHD v Opavě je vybavena čtečkami QR kódů, které by měly jízdné ověřit. To se nám však bohužel nepovedlo a paní řidička nás téměř obvinila z pokusu jízdy na černo. Nám tak nezbylo nic jiného, než si u ní jízdné zakoupit znovu. To bylo samozřejmě 2x dražší, než jízdné přes ODISapku.
Tuto nastalou situaci jsme pak následně reklamovali. Poslali jsme číslo jízdného z aplikace ODISapky a fotky jízdného zakoupeného u paní řidičky. Reklamace byla vyřízena do druhého dne a cena druhého jízdného nám byla vrácena.
Tato situace poukazuje na to, že stále ještě nejsou vychytané všechny mouchy. ODIS integruje mnoho různých dopravních společností a systémů, takže se pár chyb samozřejmě může vloudit. Výhodou však je, že podpora nastalé nepříjemné situace aktivně řeší, což byla nakonec příjemná zkušenost.
Časový limit
Jedinou nevýhodou, se kterou jsme se v případě aplikace ODISapka setkali, byl časový limit. Jízdné je totiž potřeba koupit s větším předstihem, než jsou běžné 2 minuty. To samozřejmě trochu limituje v běžném provozu MHD, ale při meziměstských trasách se nejedná o žádný větší problém.
Závěr
Aplikaci Moje DPO jsem ihned po testu odinstaloval a doufám, že už ji nikdy nebudu muset použít. ODISapka si naproti tomu našla své stálé místo mezi aplikacemi v mém telefonu. A to už je co říct.
Image Gallery
https://valeas.cz/en/620-odisapka-jednoduche-a-chytre-cestovani-s-mobilem-v-ruce#sigProId39c4244caf
Leave a comment
Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.