Na druhé straně barikády
Ajťák s ajťákem se domluví téměř vždy bez problémů. Problém v komunikaci pak většinou nastává mezi ajťákem a běžným uživatelem. Dnes se mi však stalo, že mě helpdesk považoval pouze za běžného uživatele... a řekněme si to na rovinu, nebylo to příjemné!
I mě se občas stane, že musím na nějaký helpdesk zavolat, ale jelikož se ve výsledku nakonec vždy dostanu až k technikovi nebo programátorovi, neměl jsem doposud sebemenší problém se s nimi na čemkoli domluvit (a to včetně komunikace s Německem). Ano, občas se sice musíte dostat přes nějaký ten automat nebo spojovatelku, ale nakonec Vás to stejně přesměruje na tu správnou osobu.
Dnes se mi poprvé stalo, že jsem se nedokázal s technikem na druhé straně domluvit, díky čemuž jsem pochopil, proč s námi ajťáky někteří uživatelé tak neradi mluví.
Je třeba říci, že jsme řešili přihlášení do online informačního systému, který jsme do té chvíle ani neviděli. S helpdeskem jsem telefonicky mluvil hned několikrát. Ze začátku nám totiž helpdesk tvrdil, že žádný problém nevidí - existenci problému potvrdili až po několika hodinách, ale to nám samozřejmě moc nepomohlo, protože problém stále přetrvával. Mé podezření, že bude problém s certifikátem mi nepotvrdili - jim to přece funguje, takže to musí fungovat i nám. Začal tedy telefonní boj s helpdeskem, kdy jsme se je snažili přesvědčit, že nám to prostě nefunguje a potřebujeme, aby to 100% fungovalo.
Až po vydebugování connectu, který končil na hlášení "Nebylo možné navázat SSL spojení" nám helpdesk uvěřil a předal na kolegu, který to konečně začal řešit.
Domluvit se nám trvalo JEN několik hodin.
Musím říci, že to pro mě byla neuvěřitelná zkušenost. Nikdy jsem neměl při telefonické komunikaci s helpdeskem takový problém a jen doufám, že na něj zase dlouho volat nebudu.
Zanechat komentář
Ujistěte se, že zadáte požadované informace, tam kde je vyznačeno (*). Kód HTML není povolen.