Time Tracker - začátek produktivní práce v praxi

Time Tracker - začátek produktivní práce v praxi

Time Tracker (sledování času) je prvním krokem k zefektivnění Vaší práce či práce Vašeho týmu. V dnešním článku si vysvětlíme, k čemu je sledování času dobré a jak jej používat. 

K čemu Time Tracker slouží?

Jak již z názvu vyplývá, Time Tracker slouží ke sledování Vašeho času a k jeho následnému vyhodnocování. Právě vyhodnocování je to nejdůležitější, co Time Tracker dokáže. 

V praxi si pomocí Time Trackeru evidujete jednotlivé činnosti, které během dne děláte. Pro lepší představu mám pro Vás malou ukázku.

OD DO AKTIVITA

7:30

8:00

emaily

8:00

8:40

monitoring

8:40

9:00

klient 1 - úkoly

9:00

9:02

emaily

9:02

9:22

klient 2 - úkoly

9:22

9:25

emaily

9:25

10:02

klient 3 - úkoly

10:02

10:04

emaily

10:04

10:40

klient 4 - úkoly

10:40

10:44

emaily

10:44

11:10

interní práce

11:10

11:15

emaily

11:15

11:45

oběd

11:45

11:50

emaily

11:50

14:20

práce na projektu

14:20

14:33

relax

14:33

14:35

emaily

14:33

16:40

práce na projektu

16:40

16:54

emaily

Takto může vypadat jednodenní záznam Time Trackeru, který však nemá sám o sobě žádný význam. Je to jen pár dat. Po měsíci zapisování už ale máte dostatek dat pro získání uceleného přehledu, který může vypadat například takto:

AKTIVITA CELKOVÝ ČAS

práce na projektu

88:32 h

úkoly

- klient 1
- klient 2
- klient 3
- klient 4

63:10 h

31 h
22 h
5:10 h
5 h

emaily

44h

interní práce

23 h

Díky tomu získáte ucelený pohled na Váš pracovní čas a často také zjistíte, co Vám zabírá nadměrné množství času. Navíc Vás může tato činnost často odvádět od Vaší hlavní činnosti a tím zbytečně zdržovat v práci. 

Jeden příklad za vše - emaily. Záměrně jsem v denní ukázce zmínil emaily opakovaně, jelikož i já jsem zpočátku pracoval s emailem stejně (rozuměj stejně špatně) - neustále jsem ho kontroloval a jakmile se zobrazilo hlášení o novém emailu, musel jsem si ho okamžitě přečíst. 

Emaily jsou největším zabijákem produktivní práce. 

Ani já jsem si zpočátku neuvědomoval, kolik času nad emaily vlastně strávím. Oči mi otevřel až právě Time Tracker, díky kterému jsem také začal hledat způsoby, jak s emailem pracovat co nejefektivněji. O tom si ostatně přečtete v našem dalším článku - “Jak na efektivní práci s emailem aneb Inbox zero nemusí být jen mýtus”. 

A to je přesně cílem všech Time Trackerů - dát Vám ucelený přehled o Vašem čase a pomoci Vám odhalit jeho největší “žrouty”. Jakmile je odhalíte, můžete začít se zefektivněním své práce. Nelekejte se, že to půjde zpočátku pomalu, některé návyky se velice špatně odbourávají, ale nakonec se Vám je podaří úspěšně eliminovat. 

V dalších článcích pro Vás chystáme:

  1. Představíme si několik Time Trackerů, které můžete používat zcela zdarma
  2. Ukážeme si pár tipů pro Time Trackery

Celkově se můžete těšit na sérii článků, které Vám pomohou zefektivnit Vaši práci s počítačem.

 

Václav

Programátor... občas normální, častěji tak trochu blázen.

Internetová stránka: www.valeas.cz