- Napsal(a) Václav
- Zveřejněno v IT blog
- Číst 4562 krát
- Tisk
- Galerie Obrázků
Cestujeme po Slovensku s aplikací "Ideme vlakom"
Při cestování po Česku již stabilně několik let používáme aplikaci “Můj vlak”, která dlouhodobě patří mezi nejlepší aplikace určené k cestování u nás. Když jsme se letos v únoru vydali na dovolenou na Slovensko, rozhodli jsme se samozřejmě vyzkoušet také aplikaci Slovenský drah. Jen tak, ze zvědavosti, jestli náhodou naši sousedé nemají lepší aplikaci než my.
Hodnocení 2.5 hvězdy na Google Play nás zrovna nenaplnilo optimismem.
Takto nízké hodnocení nikdy nevěstí nic dobrého. Když se však podíváte na recenze, tak uživatelé kritizují především nepropojení aplikace s webem, což je pro nás jako turisty a cizince irelevantní kritika. Na jednorázové cesty to nemá vliv, takže jsme se bez obav pustili do testování.
Vyhledávání spojů
Vyhledávání spojů funguje poměrně rychle a jednoduše. Jako turista bych ocenil i GPS lokalizaci, jako mají například České dráhy v aplikaci “Můj vlak”. Přeci jen, když někam dorazím, nemusím úplně vždy znát přesný název zastávky a toto by mi hledání zase o něco ulehčilo.
Co jsem naopak ocenil, byly informace o trase. Kromě základních informací o délce zvolené trasy, jak dlouho se pojede a přes které zastávky, najdete v aplikaci také Google mapu se zvýrazněnou trasou. Je to sice “nadbytečný” údaj, ale turista tak získá často velice potřebné informace navíc.
Nákup jízdenek
Nákup jízdenek je z uživatelského hlediska, slušně řečeno, ne úplně dobře zvládnutý. Pokud cestujete sám, uložíte si svůj profil a nic neřešíte. Pokud však stejně jako my cestujete ve dvojici nebo ve skupině, musíte při každém nákupu vyplňovat další osobu, a to v rozsahu:
- jméno
- příjmení
- věková skupina
- sleva
U dvou osob se to ještě dá zvládnout (i když je to neskutečně otravné), ale při nákupu jízdenek pro vícečlennou skupinu bych raději zvolil přepážku na nádraží.
Nechápu, proč to nejde řešit standardním způsobem, např. 2 dospělí, 1 dítě a podobně. Tohle nesmyslné vyplňování od nákupu přes aplikaci řadu lidí spolehlivě odradí.
Finální nákup můžete zaplatit buď kartou nebo pomocí Google Play.
Po platbě se vám v aplikaci zobrazí trasa a doklady. Právě pod položkou Doklady se nacházejí jednotlivé jízdenky s QR kódem pro ověření. Nejen, že bych jízdenky pod tímto názvem nehledal, ale ani tlačítko samotné není v aplikaci nikterak zvýrazněné, takže jsem se při prvním použití musel celou aplikací doslova proklikat.
Ceny
Nevím, zda-li jsou ceny při nákupu přes mobilní aplikaci nějak zvýhodněné, ale pamatuji si, že nás docela překvapilo, jak nízké byly ceny jízdného. Z Popradu na Štrbské pleso jsme platili jen 2 Eura za osobu.
Pády aplikace
Co mi vadilo nejvíce, byly neustálé pády aplikace. Ať už nepravidelně nebo opakovaně. Když jsem byl například v detailu cesty a dal tlačítko zpět, aplikace vždy spadla. Tohle rozhodně nepřidává aplikaci na důvěryhodnosti.
Závěr
Aplikaci hodnotím jen dle našich osobních zkušeností. Pokud opravdu nefunguje správné propojení aplikace a webové stránky (tj. jednoho uživatelského profilu), jedná se určitě o fatální chybu, kterou je potřeba co nejdříve opravit. Toto jsme ale my nemohli vyzkoušet.
Za nás je samotný nákupní proces zbytečně složitý (viz přidávání dalších osob) a bylo by dobré ho nějak uživatelsky zpříjemnit. Ano, z kontroly lístků ve vlaku jsme pochopili, že i průvodčí předpokládají, že má každý cestující svou vlastní aplikaci - reálně to tak však není.
Jinak samotná aplikace, až na její neustálé pády, není vyloženě špatná a má dobrý potenciál. Uvidíme, zda vývojáři chyby opraví (to je nejdůležitější) a následně i vylepší ovládání.
Galerie Obrázků
https://valeas.cz/it-blog/565-cestujeme-po-slovensku-s-aplikaci-ideme-vlakom#sigProIdfad6d413f6
Zanechat komentář
Ujistěte se, že zadáte požadované informace, tam kde je vyznačeno (*). Kód HTML není povolen.