Produktivní dovolená aneb 3 tipy, které Vám usnadní návrat z dovolené

Produktivní dovolená aneb 3 tipy, které Vám usnadní návrat z dovolené
(Čtení tohoto článku zabere přibližně: 1 - 2 minut/y.)

Dovolená je část roku, kdy se všichni alespoň na chvíli snažíme zapomenout na práci. Problém je, že i během dovolené se hromadí nové emaily, které je potřeba vyřídit. Dnes si společně ukážeme, jak s emaily efektivně pracovat před i po návratu z dovolené, aby Vám to co nejvíce ulehčilo návrat do pracovního procesu.

1. Automatická odpověď

Automatická odpověď by měla být v dnešní době povinností a zároveň slušností v každé emailové komunikaci. Není nic horšího, než když čekáte 14 dní na odpověď na důležitý email, jelikož je jeho příjemce na dovolené.

Co by měla automatická odpověď obsahovat?

Automatická odpověď by měla obsahovat pouze základní informace:
  • Datum, kdy budete zpět v pracovním procesu
  • Kontakt na zastupující osobu, která bude k dispozici v případě potřeby urgentního řešení nějakého požadavku

Víc není potřeba.

 

2. Vyblokování prvního pracovního dne v kalendáři

První den po dovolené si raději nic neplánujte. Bude chvíli trvat, než vyřídíte všechny přijaté emaily nebo je alespoň roztřídíte. Další čas pak zabere zjišťování informací od kolegů, co všechno se řešilo a co Vás po dovolené čeká.

Není nic horšího, než když se Vám den rozbije na menší úseky a Vy pak nemáte možnost vyhrabat se ze záplavy emailů a požadavků. Místo toho, abyste se vším prokopali za jeden či dva dny, budete se z dovolené “vzpamatovávat” i víc jak týden.

Věřte mi, opravdu neexistuje nic horšího.

 

3. Sběr emailů, nastavení filtrů

Díky dovolené máte jedinečnou možnost rychle a jednoduše zapracovat na automatických filtrech, které Vám do budoucna usnadní každodenní práci. Díky delšímu časovému období objevíte spoustu emailů, které Vám chodí pravidelně a které třeba vůbec nepotřebujete.

Emaily si seřaďte podle odesílatele a jednotlivé skupiny emailů začněte vyhodnocovat a vytvářet automatické filtry.

Výhodou tohoto postupu je, že filtry můžete nejen vytvářet, ale také hned spouštět. Díky tomu se Vám emaily začnou samy třídit, zařazovat do správných složek a v případě Gmailu jim budete moci přiřazovat správné štítky. Nemusíte se bát, že by Vás to nějak zdržovalo - ačkoli toho budete muset udělat relativně více, i tak ušetříte nemalé množství času.

Automatické filtry jsou těmi nejlepšími pomocníky pro práci s emaily.

 

Doufám, že Vám dnešní tipy usnadní návrat z dovolené. Ne nadarmo se říká: “Kdo je připraven, není překvapen.” Nyní nezbývá nic jiného, než Vám popřát krásnou dovolenou.

 

Václav

Programátor... občas normální, častěji tak trochu blázen.

Internetová stránka: www.valeas.cz

 

Zanechat komentář

Ujistěte se, že zadáte požadované informace, tam kde je vyznačeno (*). Kód HTML není povolen.