- Napsal(a) Václav
- Zveřejněno v IT blog
- Číst 4767 krát
- Tisk
- Galerie Obrázků
Na poštu už jedině s aplikací Pošta Online
Nemusí být zrovna Vánoce, aby byla Česká pošta zavalena dopisy a balíky. Člověk pak netrpělivě čeká, jestli mu balíček dorazí včas. Naštěstí jde Česká pošta s dobou a má připravenou mobilní aplikaci, která vám přejímku zásilky usnadní.
Česká pošta má v současné době k dispozici mobilní aplikaci pro android i iOS, která vám nejen usnadní samotné sledování zásilek, ale také vám poskytne důležité informace o jednotlivých pobočkách České pošty.
Co všechno aplikace “Pošta Online” nabízí?
1. Sledování a vyzvedávání zásilek
Nejdůležitější částí této aplikace je možnost sledování zásilek. Ty zde můžete přidávat ručně nebo z emailu České pošty po potvrzení přijetí zásilky. Poslední možností je automatické načítání zásilek na základě registrace ověřeného kontaktu, což mohu z vlastní zkušenosti vřele doporučit.
V aplikaci jednoduše vidíte, kde se vaše zásilka aktuálně nachází. Kromě toho můžete také změnit místo doručení, což se může leckdy hodit.
Pokud máte ověřený kontakt, aplikace vám rovněž usnadní vyzvednutí samotné zásilky. V aplikaci získáte kód pro vyzvednutí, díky kterému můžete využít rychlého odbavení. Pokud neradi čekáte na poště, je tato funkce přesně pro vás - předběhnete tak nemalé množství lidí čekajících před vámi.
Po vyzvednutí budou všechny vaše zásilky umístěny do archivu.
2. Pobočky
Aplikace vám zobrazí nejbližší pobočky České pošty, rychlý kontakt a především pak otevírací dobu a vytíženost vybrané pobočky v jednotlivých časech, což se v dnešní době opravdu hodí. Díky tomu se můžete vyhnout zdlouhavému čekání ve frontě.
Tato teorie platí samozřejmě pouze v případě, že se do aplikace nepodívají všichni.
Kromě toho si zde můžete objednat také návštěvu na CzechPOINTU, což je další užitečná funkce. Škoda jen, že je schovaná pod záložkou Další.
3. Pořadník
Při výběru pobočky máte možnost se podívat na aktuální vyvolávací systém, popřípadě do něj přidat i své vlastní pořadové číslo. Jelikož je pod touto obrazovkou upozornění, že pořadová čísla mají pouze orientační charakter, nemohu tuto funkci doporučit využívat.
4. Karty
Do aplikace Pošta Online můžete také načíst svou zákaznickou kartu České pošty, takže už ji nebudete muset mít fyzicky u sebe.
Závěr
Mobilní aplikace Pošta Online vypadá velice prakticky, bohužel však nefunguje na 100 %. Například se mi stalo, že mi přišla SMS zpráva a email s informací, že je již moje zásilka připravena k vyzvednutí, ale v aplikaci ani na webu nebyla tato informace ještě uvedena.
V tomto ohledu to zřejmě nebude chyba samotné aplikace, ale celkově informačního systému České pošty. Přeci jen, když je zákazník informován o možnosti vyzvednutí, měly by tuto informaci vědět všechny součásti informačního systému České pošty.
Toto je tedy za mne největší fail.
Jelikož si informační systém České pošty nedokáže rychle vyměnit ani informaci o změně stavu zásilky (přitom by měl systém fungovat opačně - prvně změnit informace a až následně informovat zákazníka), nelze spoléhat ani na funkčnost pořadníku.
I přes tento velký nedostatek je aplikace použitelná a usnadní vám příjem zásilek. Osobně bych doporučil dodat do aplikace čárový nebo ještě lépe QR kód pro možnost naskenování kódu na pobočce. Při skenování by se odbavení u automatů velice urychlilo.
Galerie Obrázků
https://valeas.cz/it-blog/531-na-postu-uz-jedine-s-aplikaci-posta-online#sigProId11013b31e4
Zanechat komentář
Ujistěte se, že zadáte požadované informace, tam kde je vyznačeno (*). Kód HTML není povolen.