Recenze: Bright

Recenze: Bright
(Čtení tohoto článku zabere přibližně: 1 - 2 minut/y.)

Filmová plátna již nejsou jediným místem, kam putují žhavé filmové novinky. A ne, nemluvím o pirátských kopiích, ale o online službě Netflix, která před Vánoci přišla s filmovou premiérou filmu Bright.

Svět filmu Bright

Ačkoli to není z úvodní fotky poznat, film Bright se odehrává na paralelní fantasy Zemi. Kromě lidí zde potkáte například elfy nebo orky a důležité místo zde má i všudypřítomná magie. Děj filmu se odehrává v současnosti, jsou však zde i důležité události, které se odehrály před více jak dvěma tisíci lety - například válka, ve které bojovaly všechny rasy, aby porazily temného pána, který chtěl ovládnout celou Zemi.

V tomto směru je zde patrná jistá podobnost s Pánem prstenů.

Hlavní postava

Hlavní role se zhostil Will Smith, který ztvárnil policistu Warda. Jedná se o obyčejného poldu, který má však za partnera orka. Přesněji řečeno, prvního orka ve službách policie. Orkové však nejsou nijak zvlašt bystří, takže je pro něj toto partnerství spíše za trest a málem ho stálo i život.

Děj

Hlavní děj se točí kolem nalezení magické hůlky, která nebyla na Zemi od války s temným pánem a kterou chtějí odpadlí elfové použít k oživení temného pána. Tuto hůlku (společně s mladou elfkou) nalezne právě policista Ward se svým orkským partnerem. Hůlka je tak vzácný artefakt, že nemohou věřit vůbec nikomu. Navíc se o existenci hůlky velice rychle dozví celé město, takže po nich nejdou jen odpadlí elfové, ale i federální agenti nebo lidské či orkské gangy.

Hrdinskou skupinu složenou z člověka, orka a elfa čekají opravdu perné chvilky.

Závěr

Netflix se poslední dobou snaží prorazit ve filmovém průmyslu a zbavit se nálepky "pouhého" online distributora. Díky tomu jsme měli možnost zhlédnout spoustu zajímavých a jedinečných seriálů, jako je například House of Cards nebo nový Star Trek Discovery. U filmů bohužel zatím až tak úspěšný nebyl. Měly sice nápad, ale v konečném důsledku jim vždy něco chybělo. To platí i v případě tohoto filmu - jedná se sice o velice povedený film, který nám předkládá zajímavý fantasy svět, ale i zde něco chybí. Příběh samotný pak není nijak extrémně nápaditý, ale dají se na něm stavět další díly a příběhy.

Hodnocení: 70 %

Václav

Programátor... občas normální, častěji tak trochu blázen.