Recenze - Rogue One: Star Wars Story

Recenze - Rogue One: Star Wars Story
(Čtení tohoto článku zabere přibližně: 1 - 2 minut/y.)

Stejně jako rok předtím, i v roce 2016 dorazil těsně před Vánoci do kin nový film ze ságy Hvězdných Válek. První recenze byly velmi pozitivní, takže jsem se, jako správný sci-fi fanoušek, nemohl tohoto filmu vůbec dočkat.

Začátek

Každý správný fanoušek si zcela jistě všimne, že na začátku filmu chybí typický prvek všech Star Wars filmů - úvodní text, který Vám přiblíží děj filmu. Autoři zřejmě nechtěli hned prozrazovat období, ve kterém se děj odehrává. Místo toho Vám tvůrci ukáží velkou spoustu nejrůznějších planet, zřejmě aby předvedli technické možnosti renderování efektů. Bohužel, na tyto planety se již nepodíváme, takže se ve výsledku jedná o úplně zbytečnou vsuvku.

Děj

Děj filmu byl zasazen mezi epizodu III a IV -> tedy přesně mezi původní a novou sérii. V tomto případě myslím novou sérií filmy z let 1999 - 2005. Toto rozhodnutí však nebylo správné - již dopředu bylo všem jasné, jak tento filmový díl skončí (v momentě začátku IV. dílu). Tento film tedy nemůže mít na děj Hvězdných Válek žádný vliv a ve výsledku je tento příběh zcela zbytečný.

Film má jedinou možnost - dokreslit příběh Hvězdných Válek. Autoři si jako hlavní dějovou linii vybrali získání plánů Hvězdy smrti, díky kterým rebelové dokázali v prvním filmu tuto nejsilnější zbraň Impéria zničit. Bohužel, tento děj je velice fádní a celkově nezajímavý. Ve výsledku se celý film změnil v obyčejnou akční střílečku, která diváka zrovna moc neosloví.

Efekty

Filmové efekty jsou samozřejmě špičkové, na to se u Star Wars můžeme vždy spolehnout. Bohužel už zde chybí onen WAU efekt, který byl u VII. dílu z roku 2015 (recenzi jsme Vám přinesli v tomto článku).

Autoři trikových efektů se zaručeně nejvíce vytáhli, když na plátno přivedli mladou princeznu Leu Organu či imperiálního guvernéra Tarkina.

Dabing

V našem kině byla k dispozici pouze dabovaná verze. Pokud máte na výběr, určitě si zajděte na film v originále, jelikož český dabing je opravdu otřesný.

Závěr

Na Star Wars jsem doslova vyrůstal, takže mě tento plytký příběh velice zklamal. Troufám si tvrdit, že tento film kazí celou Star Wars ságu a bylo by lepší, kdyby vůbec nevznikl. Bohužel, filmová studia chtějí na fenoménu Star Wars vydělat co nejvíc, takže do světa vypustí i takovýto film. Věřím, že zarytí fanoušci Star Wars se mnou v tomto případě souhlasit nebudou, ale podle mého názoru vyšla v roce 2016 spousta daleko lepších filmů.

Václav

Programátor... občas normální, častěji tak trochu blázen.

Internetová stránka: www.valeas.cz